Kiedy zdecydować się na reklamę PPC?

Kiedy zdecydować się na reklamę PPC?

Jednym ze skutecznych sposobów zwiększania popularności firmy w internecie jest reklama PPC (Pay Per Click), w przypadku której opłatę pobiera się nie za wyświetlenie, a kliknięcie w link. Spotkał się z nią chyba każdy użytkownik sieci, ponieważ jej przykładem mogą być treści sponsorowane wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania. Platforma Google Ads umożliwia przeprowadzenie tego typu kampanii, które są skuteczne, proste i dobrze dopasowują się do potrzeb odbiorców – wreszcie poszukują oni podobnego, takiego samego artykułu lub usługi. Kiedy warto zdecydować się na taką formę promocji? Przeczytaj cały artykuł, aby zdobyć niezbędną wiedzę!

PPC a SEO organiczne

Należy wiedzieć, że kampania PPC to obok SEO (Search Engine Optimization) główne narzędzie SEM, czyli Search Engine Marketing (marketingu w wynikach wyszukiwania). Obie metody mogą wzajemnie się uzupełniać, dzięki czemu ruch na stronie znacznie się zwiększy. Pamiętaj jednak, że płatna promocja nie ma żadnego wpływu na organiczne wyniki wyszukiwania, które zależą od algorytmów indeksujących i kategoryzujących witryny. Przyjmuje się, że reklamy w Google Ads ułatwiają szybkie zdobycie dobrze sprofilowanych odbiorców, a działania SEO pomagają w długofalowym budowaniu marki i popularności strony.

Rodzaje kampanii PPC

Istnieje kilka rodzajów kampanii PPC, o których warto wiedzieć. Pierwszą jest najbardziej znana i uniwersalna reklama tekstowa, wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Chodzi tu o wszystkie linki umieszczone u samej góry. Zawierają one nagłówek i kilka linijek opisu. Drugim typem są formy promocji displayowej, czyli treści tekstowe, ale też graficzne i wideo. Jako trzecie wymienić można przekazy w serwisie YouTube, np. krótkie spoty wyświetlane przed właściwym filmem. Oprócz tego spotyka się też działania w ramach poczty Gmail, takie jak wiadomości reklamowe.

Kiedy stosować reklamę PPC?

W wielu sytuacjach kampania PPC może być świetną metodą zwiększania popularności witryny firmowej. Kiedy jej zastosowanie ma największy sens?

  1. W momencie, gdy rozpoczynasz, masz już profesjonalną stronę i chcesz błyskawicznie zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.
  2. Gdy trwa wyprzedaż lub zależy Ci na wypromowaniu atrakcyjniej oferty na daną kategorię produktów czy usług. Może wiązać się to m.in. z popularnym świętem czy wydarzeniem.
  3. W przypadku działalności lokalnej, obejmującej miasto i najbliższą okolicę. Dobrze jednak, gdy nie są to duże ośrodki miejskie, bo wtedy konkurencja jest wielka, a efekty mniej spektakularne.
  4. Niekiedy warto posłużyć się tym narzędziem przed pozycjonowaniem strony aby szybko sprawdzić, czy wybrane słowa kluczowe są trafne i zwiększają ruch.

Warto wybrać reklamę PPC

Trzeba podkreślić, że koszt opisywanych kampanii bazuje na systemie aukcyjnym. Oznacza to, że zleceniodawca ustala maksymalną kwotę, jaką jest w stanie wydać za kliknięcie, a następnie bierze udział w licytacji z konkurentami. Dużo zależy więc od konkurencyjności branży, jakości promowanych witryn oraz popularności fraz kluczowych. Bez wątpienia jednak przemyślana reklama PPC w określonych warunkach przynosi bardzo dobre efekty.