Marketing sportowy

PAŃSTWOWI SPONOSRZY ROZGRYWEK (NIE KLUBÓW)?
Tomasz Kalinowski | 16-03-2009
Sponsorowanie klubów sportowych przez spółki skarbu państwa od wielu lat budziło kontrowersje, zarówno wśród samych klubów jak i wśród polityków. No i oczywiście wśród podatników i kibiców. Tych pierwszych raziła nierówność szans. W końcu kluby bez wsparcia państwowego same musiały wypracować każdy grosz do klubowego budżetu, a nie tylko czekać na przelew np. z kopalni. - Kluby...
czytaj całość komentarze (2) Marketing sportowy (publicystyka)

Ekspansja czołowych klubów europejskich w Polsce
Tomasz Kalinowski | 02-03-2009
Największe piłkarskie brandy europejskie jak MU czy Milan prowadzą aktywne działania marketingowe na swoich macierzystych rynkach. I jak pokazują badania zwolennicy, którzy zaczęli kibicować w młodości danej drużynie, będą z bardzo wysokim prawdopodobieństwem (85%!) kibicować jej aż do samej śmierci. Powoduje to, pomimo ogromnych sukcesów, że np. MU szczególnie ciężko, o ile to w ogóle...
czytaj całość komentarze (2) Marketing sportowy (publicystyka)

Przerwać spiralę
Marcin Dzedzej | 19-01-2009
W minionych tygodniach doniesienia prasowe wspominały o 13 klubach piłkarskich, które borykają się z kłopotami finansowymi lub zmuszone były ograniczyć wydatki, ze względu na wycofanie się ze współpracy sponsora. Kryzys zagląda w oczy futbolowego biznesu w naszym kraju. Minister Drzewiecki sugeruje sprawdzenie czy „… finansowanie (klubów – przyp. red.) nie było podyktowane decyzją polityczną i...
czytaj całość komentarze (4) Marketing sportowy (publicystyka)

Kruczki formy Małysza
Krystian Dudek | 09-01-2009
Przez kilka ostatnich dni czytam artykuły, w których wyrzuca się z pracy Łukasza Kruczka, zadaje pytanie dlaczego zaginął Apoloniusz Tajner i czego właściwie potrzeba Adamowi Małyszowi. Mam wrażenie, że większość znawców skoków obudziło się nagle z wieloletniego snu zimowego. Nie jestem znawcą skoków narciarskich, oglądam je jak wszyscy fani sportu. To co obserwuję baczniej to...
czytaj całość komentarze (7) Marketing sportowy (publicystyka)

„NOWY” PUCHAR EKSTRAKLASY”
Marcin Dzedzej | 15-12-2008
„Tłumy rozemocjonowanych kibiców z napięciem podziwiają poczynania piłkarzy” – tak mogłaby wyglądać relacja ze spotkań Pucharu Ekstraklasy. Rozegrana na przełomie listopada i grudnia ostatnia kolejka fazy grupowej wyglądała inaczej. Nie było tłumów rozemocjonowanych kibiców – trybuny świeciły pustkami, podobnie jak przed rokiem. Czy dokonanie zmian w formie rozgrywek Pucharu może stworzyć...
czytaj całość komentarze (5) Marketing sportowy (publicystyka)