mapa strony - reklama - kontakt

Logowanie

zarejestruj się | zapomniałeś hasła?

Newsletter

Marketing sportowy

PAŃSTWOWI SPONOSRZY ROZGRYWEK (NIE KLUBÓW)?

Tomasz Kalinowski | 16-03-2009

Sponsorowanie klubów sportowych przez spółki skarbu państwa od wielu lat budziło kontrowersje, zarówno wśród samych klubów jak i wśród polityków. No i oczywiście wśród podatników i kibiców. Tych pierwszych raziła nierówność szans. W końcu kluby bez wsparcia państwowego same musiały wypracować każdy grosz do klubowego budżetu, a nie tylko czekać na przelew np. z kopalni. - Kluby...

Ekspansja czołowych klubów europejskich w Polsce

Tomasz Kalinowski | 02-03-2009

  Największe piłkarskie brandy europejskie jak MU czy Milan prowadzą aktywne działania marketingowe na swoich macierzystych rynkach. I jak pokazują badania zwolennicy, którzy zaczęli kibicować w młodości danej drużynie, będą z bardzo wysokim prawdopodobieństwem (85%!) kibicować jej aż do samej śmierci. Powoduje to, pomimo ogromnych sukcesów, że np. MU szczególnie ciężko, o ile to w ogóle...

Przerwać spiralę

Marcin Dzedzej | 19-01-2009

W minionych tygodniach doniesienia prasowe wspominały o 13 klubach piłkarskich, które borykają się z kłopotami finansowymi lub zmuszone były ograniczyć wydatki, ze względu na wycofanie się ze współpracy sponsora. Kryzys zagląda w oczy futbolowego biznesu w naszym kraju. Minister Drzewiecki sugeruje sprawdzenie czy „… finansowanie (klubów – przyp. red.) nie było podyktowane decyzją polityczną i...

Kruczki formy Małysza

Krystian Dudek | 09-01-2009

Przez kilka ostatnich dni czytam artykuły, w których wyrzuca się z pracy Łukasza Kruczka, zadaje pytanie dlaczego zaginął Apoloniusz Tajner i czego właściwie potrzeba Adamowi Małyszowi. Mam wrażenie, że większość znawców skoków obudziło się nagle z wieloletniego snu zimowego.   Nie jestem znawcą skoków narciarskich, oglądam je jak wszyscy fani sportu. To co obserwuję baczniej to...

„NOWY” PUCHAR EKSTRAKLASY”

Marcin Dzedzej | 15-12-2008

„Tłumy rozemocjonowanych kibiców z napięciem podziwiają poczynania piłkarzy” – tak mogłaby wyglądać relacja ze spotkań Pucharu Ekstraklasy. Rozegrana na przełomie listopada i grudnia ostatnia kolejka fazy grupowej wyglądała inaczej. Nie było tłumów rozemocjonowanych kibiców – trybuny świeciły pustkami, podobnie jak przed rokiem. Czy dokonanie zmian w formie rozgrywek Pucharu może stworzyć...



Partnerzy strategiczni: